Nekromanti DCC-tärningar...

dawnrazor

Veteran
Joined
15 Jul 2011
Messages
197
Location
Staffanstorp
Vet nån var man kan få tag i DCC-tärningar i Sverige? Och finns det för närvarande någon spelaffär som har OSR-produkter på hyllorna? Här nere i Skåne är det bara PF och 5e OM de ens har några rollspel...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Kort svar: nej.
Du får kontakta spelbutiker och fråga om de kan ta in det du vill ha, d.v.s. beställa via butik.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,371
En digital lösning är appen TheCrawler med tärningar, regelförklaringar och massor av annat till DCC. Rekommenderas!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
dawnrazor;n61792 said:
Vet nån var man kan få tag i DCC-tärningar i Sverige? Och finns det för närvarande någon spelaffär som har OSR-produkter på hyllorna? Här nere i Skåne är det bara PF och 5e OM de ens har några rollspel...
Collector's Point är väl den enda butiken i sverige som tar in DCC-grejjer? De kanske tar in Goodmans egna tärningar när de släpps snart?
Annars så är det ju Gamescience som gäller och då tror jag Alphaspel är de enda som har dem? Och de tror jag har haft slut på de ovanligare tärningarna ett bra tag.

Gällande OSR så har SFbok ibland lite LotFP-grejjer på hyllorna, men det tror jag är allt OSR-igt som finns där så då är nog Collector's Point det enda som kanske kan ha något?

Utanför sverige så är Leisure games ett bra ställe att titta eftersom de har en del saker och ligger i UK så ibland blir det bra mycket billigare därifrån än från förlaget direkt när det kommer till frakt.
 
Top