Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Ni får säga vad ni vill, jag är säker på att den här typen av uppdateringar hjälper byn framöver:
IMG_0723.jpeg
Mina misstänkta är Sidd och Andersson i nuläget. Möjligen med Brynolf eller Biobunker om de är två.

@RasmusL kanske dags att slå igen butiken och komma ut och spela lite?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Ni får säga vad ni vill, jag är säker på att den här typen av uppdateringar hjälper byn framöver:
View attachment 17967
Mina misstänkta är Sidd och Andersson i nuläget. Möjligen med Brynolf eller Biobunker om de är två.

@RasmusL kanske dags att slå igen butiken och komma ut och spela lite?
Vad har Andersson gjort som är suspekt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag har inga jättestarka skäl, min huvudmisstänkte är Sidd. Men ja, jag blir ju alltid misstänksam mot Andersson som jag tycker spelar slickt och undvikande. Jag är fortfarande lite kvar i att han skrev om spelmekaniken som om han visste hur den fungerade, vilket i mina ögon blev ulvigt. Biobunker har definitivt skrivit mer och är nog grönast av dessa tre, men var initialt försiktig (det tog ett tag innan det kom en röst) och just nu vill han ha ut Rasmus.

Sedan tror jag ju faktiskt inte att Rasmus är ulv, utan att han snarare drog till med ett typiskt flamboyant Rasmus-move. Men jag ska inte prata i @RasmusL ställe. Han får förklara sig själv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
sen utan motiv bara legat kvar okommenterat.
Det här stämmer inte. Jag har visst motiverat min röst på dig. Tycker att det varit ovanligt fladdrigt från din sida nu i starten av R1 och det borde ju tyda på bybo-Sidd, men jag är tveksam. HÄR motiverar jag min röst på Sidd. Den stora grejen för mig är hur klumpig Sidd är kring det här med förmågor, han borde väl förstått hur det ligger till? Jag tycker också att Sidd gör en ganska oskön tolkning av förmågan att dansa som känns krystad helt enkelt.

Sedan har det skrivits mer och jag måste läsa bättre av det som skrivits, men så går mina tankar just nu.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Det här stämmer inte. Jag har visst motiverat min röst på dig. Tycker att det varit ovanligt fladdrigt från din sida nu i starten av R1 och det borde ju tyda på bybo-Sidd, men jag är tveksam. HÄR motiverar jag min röst på Sidd. Den stora grejen för mig är hur klumpig Sidd är kring det här med förmågor, han borde väl förstått hur det ligger till? Jag tycker också att Sidd gör en ganska oskön tolkning av förmågan att dansa som känns krystad helt enkelt.

Sedan har det skrivits mer och jag måste läsa bättre av det som skrivits, men så går mina tankar just nu.
Ok, hade faktiskt inte alls sett denna post du hänvisar till.
Vad menar du med att jag borde förstått hur det ligger till med Förmåga?

När jag väl gick tillbaka och kollade Anthrox poster därruntomkring läste jag en jätteintressant som just Anthrox skrev om att alla faktiskt kanske inte har den exempelpost som WH har med i startinlägget. Den poletten hade inte landat förens nu hos mig men är ju viktig: Jag har alltså en Förmåga som inte alla andra kanske har.
Jag kan bjuda upp till dans och det kanske kan vara som så att flertalet av er andra inte kan göra det.
Ni måste först bli uppbjudna kanske av sånna spelare som jag som har den förmågan.
Kan vara att därefter kan dessa till SL bekräfta dansandet med den som bjudit upp.
Igen så är diskussionen bra att lyfta och så kommer kanske nåt vettigt upp.

Vad menar du med oskön tolkning av av förmågan att dansa?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,595
Jag har inga jättestarka skäl, min huvudmisstänkte är Sidd. Men ja, jag blir ju alltid misstänksam mot Andersson som jag tycker spelar slickt och undvikande. Jag är fortfarande lite kvar i att han skrev om spelmekaniken som om han visste hur den fungerade, vilket i mina ögon blev ulvigt. Biobunker har definitivt skrivit mer och är nog grönast av dessa tre, men var initialt försiktig (det tog ett tag innan det kom en röst) och just nu vill han ha ut Rasmus.

Sedan tror jag ju faktiskt inte att Rasmus är ulv, utan att han snarare drog till med ett typiskt flamboyant Rasmus-move. Men jag ska inte prata i @RasmusL ställe. Han får förklara sig själv.
nja jag röstar på Sidd och jag skulle vilja höra mer från Rasmus hur han resonerade kring att rösta på Vimsan för lågstatus. Tycker inte Rasmus är rödare än vanligt, men sen tycker jag iofs han är svårläst
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Vad menar du med oskön tolkning av av förmågan att dansa?
Så härt står det i startinlägget:

Waterhouse said:
Förmåga: Dans. Varje runda kan du skriva här vem (om någon) du vill dansa med. Om den personen också vill dansa med dig så dansar ni i nattfasen. Du kan ändra dig fram till rundans slut.
...och så här skrev du i inlägg #25:

Sidd said:
Jag fick direkt en tanke när jag läste mitt byboPM om att dans är en regelmekanik som styr powerförmågorna (nattmord, siare, väktare).
Jag har Förmågan att bjuda upp en annan spelare och om denne samma spelare bjuder in just mig (alltså vi är överens) så dansar vi (i nattfasen). Gissar att jag då blockar nattmord med den som jag dansar med. Dock kanske denne kan nattmörda just den som den dansar med-därav vill jag att vi är tydliga med att outa danspartner och följa detta med besked till SL.

Jag tänkte också att det gällde alla bybor vanilj-bybor.
Att Anthrox börjar med att i sin första post skriva att han inte har nån förmåga förvånade då mig.
Nu har jag kanske missförstått och du har en specialförmåga som tvingar upp någon till dansgolver med dig*, men så som jag läser dig nu så tror jag att du försökte skriva det SL skrev, fast med egna ord på ett (åtminstone för mig) hemskt förvirrande sätt.

*Men det här är skumt för Sidd försöker också framställa det som en bybo/bvvanilj-förmåga, vilket inte rimmar med att det skulle vara någon sorts specialförmåga.

Så här Sidd vad står det i ditt bybo-PM som gjorde att du trodde att du hade en specialförmåga?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
nja jag röstar på Sidd
Det har du helt rätt i! Jag ber om ursäkt, tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen. Eller...OM det är så att vi har tre ulvar i spel så lär ju inte alla ligga på Rasmus, utan nån lägger sig nån annanstans.

Men skit i det, jag tror inte själv på det längre.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
892
Några tankar på huvudkandidaterna innan jag ska sova (jag är lite för trött för att sortera upp övriga)

@Sidd - Jag tyckte sidd svarade ganska bra mellan inlägg #125 och #136. Några saker skaver lite

När jag påpekar att det är svårtolkat när han är medvetet kryptisk och det får honom att verka ohjälpsam och därmed ulvig, vilket hände i Dune, svarar han
Där å då var jag bara så lack över att Familjen och Ulvarna lekte tennis med undertecknad så kunde inte låta bli.
vilket är en förklaring av vad som hände då, men knappast en förklaring av varför det händer nu.

Sen kommer här på kvällen
När jag väl gick tillbaka och kollade Anthrox poster därruntomkring läste jag en jätteintressant som just Anthrox skrev om att alla faktiskt kanske inte har den exempelpost som WH har med i startinlägget.
Om det här är skrivet av en bybo så är det liksom höjden av ohjälpsamhet. "Jag hittade en post däromkring"? Tack, om du citerat den så hade det varit lätt att kolla upp, men det här tutar verkligen "ulv som vill säga något utan att vi kollar så noga" i mina öron.

Och jag vet att det är lätt att jag får tunnelseende på beteende jag inte fattar, men det går inte riktigt att släppa.

@RasmusL - Jag vet inte om "inte högstatus"-gate är så graverande, men radiotystnaden i väntan på att den ska dra över är desto värre. Jag tyckte att både @Vimes och @RasmusL blev grönade av att de stack ut hakan. Det kan ju också vara ett skojbråk som Vimes egentligen inte vill ligga kvar i, men i så fall borde de synkat bättre hur de kan ta sig ur det, så det tror jag nog inte.

Min röst ligger kvar på @Sidd , på grund av magkänsla.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Rättelse!

"@Sidd behöver snacka ur skägget, antingen ser du en jävla massa scum i ALLT eller också så är vi tröga som inte fattar dina hintar.
Jag tyckte det var rödande att hinta att man hade ett högstatusyrke - nu visade det ju sig att det inte var det som Rasmus skrev.
Man jag fattar faktiskt fortfarande inte vad du menar."

Jag tyckte det var rödande att säga att man har ett högstatusyrke
Jag tillhör absolut en yrkesgrupp som jag skulle säga är mer hög- än lågstatus, och som kräver typ fem år på universitetet,
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
Får vi besked på yrke och kläder vid ny runda @Waterhouse ?
Sorry, missade detta. När spelare åker ut pga nattmord eller utröstning meddelas endast deras fraktionstillhörighet, dvs ulv eller bybo.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Ska packa ihop och köra några mil nu men har läst ikapp lite någorlunda. Yrken känns ju som en bra tråd att dra i.



Heja Sidd! Men sen sitter folk och hukar tysta i en timme? Ju mer det konsensus ligger på att det hukas desto troligare att ulvarna gillar läget. Alltså, de är skraja för att behöva ljuga. Så då låter vi dem göra det då. Jag är arborist. Så, kör ba! Rasmus kan vara nästa.

Röst: @RasmusL

(Folk med eventuell kunskap som kan pussla ihop "pizzabagare har flanellskjorta" kan förslagsvis sitta still tills alla outat.)
Jag är tandläkare, vad är du @Vimes ?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Några tankar på huvudkandidaterna innan jag ska sova (jag är lite för trött för att sortera upp övriga)

@Sidd - Jag tyckte sidd svarade ganska bra mellan inlägg #125 och #136. Några saker skaver lite

När jag påpekar att det är svårtolkat när han är medvetet kryptisk och det får honom att verka ohjälpsam och därmed ulvig, vilket hände i Dune, svarar han

vilket är en förklaring av vad som hände då, men knappast en förklaring av varför det händer nu.

Sen kommer här på kvällen

Om det här är skrivet av en bybo så är det liksom höjden av ohjälpsamhet. "Jag hittade en post däromkring"? Tack, om du citerat den så hade det varit lätt att kolla upp, men det här tutar verkligen "ulv som vill säga något utan att vi kollar så noga" i mina öron.

Och jag vet att det är lätt att jag får tunnelseende på beteende jag inte fattar, men det går inte riktigt att släppa.

@RasmusL - Jag vet inte om "inte högstatus"-gate är så graverande, men radiotystnaden i väntan på att den ska dra över är desto värre. Jag tyckte att både @Vimes och @RasmusL blev grönade av att de stack ut hakan. Det kan ju också vara ett skojbråk som Vimes egentligen inte vill ligga kvar i, men i så fall borde de synkat bättre hur de kan ta sig ur det, så det tror jag nog inte.

Min röst ligger kvar på @Sidd , på grund av magkänsla.
Det är inte "radiotystnad", jag spelar alltid stötvis. Kolla gärna mina senaste 10 spel, det är alltid såhär och alltid någon som ska tycka att det är ulvigt xD

En del confirmation bias från flera nu, om jag blir utröstad får ni väl titta på de mest krystade :)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,595
Tandläkare alltså.
Lämnar till övriga att tycka till men det låter ju inte som skumraskaffärer direkt.
Är för övrigt gymnasielärare vilket jag inte heller skulle klassa som lågstatus.

IRL: Jag kommer att sitta i lönesamtal i stort sett hela dagen så mitt lågflygande annonseras
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Om det här är skrivet av en bybo så är det liksom höjden av ohjälpsamhet. "Jag hittade en post däromkring"? Tack, om du citerat den så hade det varit lätt att kolla upp, men det här tutar verkligen "ulv som vill säga något utan att vi kollar så noga" i mina öron.

Och jag vet att det är lätt att jag får tunnelseende på beteende jag inte fattar, men det går inte riktigt att släppa.
God morgon
R1:83 är posten som fick mig att fundera ett varv till på det här med att bjuda upp till dans.
Det är den posten jag denna gång hänvisar till.
Och som får mig att fundera på om det bara är några spelare (troligtvis bybor) eller alla som kan bjuda upp till dans.
WH har ett exempel på hederlig Norabo/bybo.
Förstås så har inte alla det👍
Frågan jag lyfter är om ALLA har:
Förmåga: Dans. Varje runda kan du skriva här vem (om någon) du vill dansa me….osv

Anthrox skriver att det är ju självklart att alla har det förstås.
Det jag fastnade på var ordet Förmåga.
Så nu har jag dragit det övertydligt för tusende gången.
Hoppas jag varit hjälpsam.
För byn behöver samarbeta.
Nu vänder vi blad🙏
 
Top