Nekromanti Sourcebook om Egypten till Coc

Vivid

Veteran
Joined
20 Apr 2002
Messages
16
Location
UPPSALA
Jag undrar om det är någon som har eller har sett en sourcebook till CoC som avhandlar Egypten? Jag är intresserad av att få veta vad som finns med i den.Vivid
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nu vill jag inte vara taskig, men det fanns iallafall en. The Cairo Sourcebook (eller om det var Cairo Guidebook) hette den. Behandlade Egypten med huvudstad under 1920-talet, var helt okej faktiskt. Drar mig till minnes att den var bra. tyvärr minns jag inte exakt vad som var med i den.
Tyvärr försvann den i den stora rollspelspogromen som min spelargrupp råkade ut för ;_;
Men försök med Absolut Spel eller Amazon.com, eller direkt från Chaosium, de kanske har någon kvar.


Storuggla, använder Kairo massvis
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
The Cairo Guidebook

Det stämmer som Storuggla säger, den heter The Cairo Guidebook och släpptes 1995. Ganska bra. Den har tyvärr gått ur tryck så det blir till att leta på begagnatsajter. Just nu så finns den även på eBay.

/Mr Gadsby - vill bo i ett kylskåp.
 

Vivid

Veteran
Joined
20 Apr 2002
Messages
16
Location
UPPSALA
Ok, tack för det.Har jag fattat rätt om den handlade om enbart Kairo och inte om Egypten generellt. Vivid
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vad jag minns så är den största delen om Kairo, men Egypten i det hela får en ganska bra genomgång.

Storuggla, med hatt i solen
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Alternativ

Själv köpte jag aldrig Kairoboken. Men det finns alternativ... Kolla "Nordisk familjebok" i 20-talsutgåva (detta legendariska uppslagsverk finns ofta på bibliotek) för tidsenliga kartor och information. Min huvudsakliga källa är en faksimilutgåva av Baedekers turisthandbok över Egypten från 1929 (original kostar ofta mer än 1000:). Det är en viss känsla att langa över tidsenliga böcker till spelarna. /images/icons/smile.gif
 
Top